Under 2017 har Töre Båtklubb genomfört en större ombyggnation av anläggning i Gårdsviken på Bergön i Töre Skärgård.
 Ombyggnationen har framför allt tagit fasta på att göra området kring anläggningen tillgänglig även för rörelsehindrade. Förutom spänger som nu förbinder hela området samt rullstolsramper till samtliga byggnader har även en handikapptoalett byggts.
 Därutöver har Töre Båtklubb även ökat kapaciteten i vår tvätt- och bastuanläggning. En anläggning som nu kan ta emot fler besökare och besökare med rullatorer eller rullstolar.
 Som en del i projektet har också vår bryggkapacitet utökats med  60m betongbrygga och vi har även kunnat anlägga en större lekpark för våra minsta besökare.
TBK:s anläggning ligger i Gårdsviken på Bergön i Töre skärgård, sjökort 413. Insegling sker från NNO. 2 tavlor finns till höger om bastun längst in i viken. 1 sten finns i inloppet, oftast utmärkt med en käpp (se kort).
Tilläggning sker mot kaj med akterankare alt. boj. Vid flytbryggorna kan man för det mesta ligga långsides. Om det mot förmodan skulle bli trångt vid dem, det finns 130 m flytbrygga, så får man lägga akterankare. Se ett förstorat kort. Klicka på kartan till höger och du ser viken vid insegling. Det finns också några
flygbilder att se. kajen finns två  grillplatser och ett grillhus som är den naturliga samlingsplatsen på kvällarna. Hopptornet är en populär samlingsplats för ungdomar vid fint väder. Kanot och segeljollar går att låna. En ny grillplats med 4 grillar som kan användas av alla har anlagts. Det finns också en en lekplats för de yngre barnen.
 Under våren 2007 invigdes den sexkantiga bastun som av många anses vara den bästa i skärgården. Dit är alla välkomna, antingen man vill bada själv eller tillsammans med goda vänner. Rinnande vatten finns men veden får man hugga själv.
Midsommarfirande och Surströmmingsfest är årligt återkommande evenemang. Om du vill se vad som övrigt händer under året kan du titta på  "Verksamheter" i menyn ovan.  Klubbstugan används mest vid riktigt dåligt väder och på de stora festerna. Dit hör den uppskattade surströmmingsfesten med dans, lotterier och allsång. Drygt 100 gäster är inte ovanligt. I albumet finns bilder. Du kan även hyra vår gäststuga.

Töre båtklubb har medlemmar från många platser i Norrbotten. Kalix, Töre, Råneå, Boden, Älvsbyn, Luleå, Piteå, Gällivare, Kiruna, Morjärv och Vitå m.fl. finns representerade. Skellefteå, Hägersten och även Finland finns med i medlemsregistret. Du blir enkelt medlem genom att klicka här och fylla i formuläret. Du kan även ringa vår kassör eller någon annan i styrelsen så hjälper vi dig att bli medlem i klubben. TBK:s bankgironummer är 5330-5140. Det går även bra att swisha till 1232289247.

Ca 10M norr om Gårdsviken ligger Töre hamn (sjökort 413N) vilket är Bottenvikens nordligaste punkt och djuphamn. Där finns en boj att runda vilket många långväga gäster gör och uppger man  sitt namn och adress i receptionen på Töre camping, som ligger 200m från hamnen får man ett certifikat på att man har rundat bojen. Farleden till Töre har fullt djup för alla och de flesta fritidsbåtar kan ligga på Töre hamns gästplatser, hamnavgift 150 kronor. Det finns vatten och el  men ingen servicebyggnad och ska man handla är det en bit att gå. Många som rundat bojen kommer till TBK:s anläggning efteråt och alla är välkomna.

Besök som sponsrar TBK:s sida Webbansvarig: Lasse Ekerljung, kontakt: 0921.14044@telia.com